13. Repüljön!

Címkék: közlekedés

2011.03.08. 14:29

 

Tanulmány a kormányzati légiközlekedés megújítására. Részlegesen titkosítva.

Állami vezetők és küldöttségeik hivatalos külföldi utazásai jelenleg esetileg bérelt repülőgépekkel történnek. Habár több számítás szerint is ez a költséghatékony megoldás, meg kell vizsgálni más módozatokat is, mert a Kommunikáció már nagyon unja, hogy minden alkalom után előáll egy ellenzéki, aki a bérleti díjat átszámolja inkubátor vagy lélegeztető gép darabszámra.
 
1. Variáns: menetrend szerinti járat igénybevétele.
Ez jellemzően kisebb csoport esetén lehet olcsóbb, hiszen a menetjegyet személyek száma alapján kell fizetni. További probléma, hogy néha Pozsonyba is csak frankfurti átszállással lehet eljutni. A menetrend szerinti járat legnagyobb akadályai, hogy az utaskísérők nem engedik a dohányzást, és a literes házipálinka felvitelét, ezen felül sosem zárható ki egy Népszava újságíró jelenléte sem a fedélzeten.
 
2. Variáns: az igényeknek leginkább megfelelő saját kormánygép beszerzése. Az ár nem igazán probléma, hisz úgyis 4 éves halasztott hitelre vennénk 25 év futamidővel. Ezzel kapcsolatban az jelenthet gondot, hogy a közhangulat túlzottan ellene hangolható egy vacak tízmilliárdos repülővásárlásnak. Ez még vállalható, de figyelembe kell venni, hogy sem a ******* Közalapítvány, sem a ****** Kft tevékenységi körében nincs benne a repülőgép kereskedelem, így bizonytalan kimenetelű közbeszerzést kellene kiírni. További kockázat, hogy a következő választások után az ellenzék alakít kormányt, és valamely nemzetietlen vizitdíj élharcos fogja nem átallni a bársonyzsámolyra tenni a páros ujjú patáit! Új beszerzés kihúzva!
 
3. Meglevő géppark átalakítása kormányzati célokra.
3/a Hazánkban is nagy számban használt kétfedelű An-2 típusú repülőgépek felújítása. Ez a legolcsóbb megoldás, hiszen több tíz, részben működőképes példány lelhető fel jelenleg is repülőtereken, illetve havonta találnak egyet illegális színesfém telepek elleni razziákon vagy a kifutópályák közelében szervezett parlagfű-mentesítéseken. Ezen példányokból egy 4-5 darabos flotta összeszerelése gyorsan és olcsón megvalósítható lenne. Sajnos a típus csúcssebessége nem éri el Lázár Audi S8-ának a Körúton mért átlagsebességét, így nem alkalmas tengeren túli küldetésekre. További hátránya, hogy egy gépen mindössze 15, legfeljebb 18 utas ülése fér el, de lévén több példány ez nem lehet gond. Egyes minisztereknek így nem kell beszélgetniük egymással út közben. A 2. pontban részletezett kormányváltással kapcsolatos probléma itt nem jelentkezik, mert a 40 éves gépek várható életkora további 3-4 év.
3/b A Malévtól átvett jó állapotú Boeing 737 átalakítása. Előny, hogy a Malévre esetlegesen kivetendő válságadó fejében átveheti a kormány, így költségek nem jelentkeznek. A gép kényelmi szinttől függően 90-140 székkel szerelhető fel, így a típus kisebb létszámú küldetések esetén pazarló. A személyzeti osztály becslései szerint viszont még további 40-45 államtitkár - unokaöcs vehető fel, velük feltöltve a létszám optimálissá válhat.
3/c A honvédség drágán és kihasználatlanul beszerzett Gripen vadászbombázóinak átalakítása kormányzati célokra. Kétségkívül a legimpozánsabb megoldás, hatalmat sugárzóan lehet vele leszállni akár a Champs-Élysées-n akár a Trafalgar Square-en. Nagy hátránya, hogy csak egy és kétüléses változatai vannak, ezért a küldöttség tagjai meg kell tanulják vezetni is. Többszemélyessé alakításukra két koncepció létezik, egyrészt a kazettás bombák belsejéből a trotil eltávolítása után egy fekvőhely kiképezhető, így további négy személy rögzíthető a szárny alatti pilonokra. Ekkor szükséges a bomba kioldó nagy piros gombot lecellukszozni a műszerfalon, nehogy véletlenül azt nyomja meg valami szinkrontolmács, aki addig még csak három órát volt pilóta, azt is inkább szimulátorban. A másik módozat, hogy egy Gripen 4-5 vitorlázó gépet húz kötélen. Ekkor is szükség van némi korlátozásra a műszerfalon, mert a koppanásig tolt gázkar bonyodalmakat okozhat a vitorlázó gépeknek, akár az utánégető csóvájának hőfoka, akár a hangrobbanás detonációja okán.
A két módszer természetesen kombinálható.
 
4. Ez a pont még később kerül véglegesítésre, miután új szakértőt találunk a 3/c. pont miatt elbocsájtott helyére...

A bejegyzés trackback címe:

https://emiksz.blog.hu/api/trackback/id/tr172721731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.01.27. 14:40:27

így van. ha én lennék az elnök amúgy grippennel mennék mindenhova, az a leggyorsabb, és ott legalább van katapult is.
süti beállítások módosítása