75. Az orr nem téved

Címkék: kacsa

2012.01.25. 10:36

 

- Hallottad a nagy hírt? - köszönt rám Ede.
- Melyiket? - érdeklődtem. Na jó, nem, de láttam rajta, hogy muszáj vele beszélgetnem.
- Hát a nagyot!
- Maradt a jegybanki alapkamat? - hát akkor barkohbázzunk, gondoltam.
- He? - vélte Ede, aki ezeket az összetett szavakat csak részeiben ismerte. Tipikus átlag szavazó.
- Folytatják a túlzott deficit eljárást ellenünk? - bátorkodtam kevés reménnyel az előző válasza ismeretében.
- Nem, nem, az Orbánt!
- A találkozó Barrosoval?
- Dehogy! Hát az, hogy kiderült, hogy zsidó! - Gary Kaszparov tekintetét véltem felfedezni a szemében, amikor átlátja, hogy három lépésben mattot fog adni. Ezt persze nem mondtam neki, nem akartam ismeretlen nevekkel terhelni.
- Ó, nem, ez egy hírlapi kacsa, tévedés ...- kezdtem volna.
- Persze-persze, majd bevallják, mi? Majd pont elismeri Tel-Aviv, bocsi, lebuktunk, a mi fiunk vezeti az országotokat! Valójában így akarunk világuralmat, de most sajna kiderült! - Ede hívő volt, minden bulvár hír felkent papja, nehéz vele vitázni. Azért teszek egy próbát.
- Tényleg csak egy francia lap tévedése. Orbán keresztény. Az összes gyerekét megkereszteltette, még hír is volt, hogy az egyházi törvényből kimaradt az a felekezet, amelyik valamelyik lányát... - majdnem befejezhettem.
- Álca! Nézz csak rá! Nagy orra van, és utáljuk. Zsidó, nincs mese. - Gary: gyalog üt e4.
- Az újság összekutyult valamit, és Deutsch Tamás idézetét adta a szájába. - próbáltam hárítani, de a bástya előretört.
- Tompika? Ugyan már! Nincs is nagy orra, és pénzügyi analfabéta. Emlékszem, kifizetett néhány milliárdot működésképtelen beléptető kapukért. Az volt a zsidó, akivel akkor üzletelt, nem ő! - erre úgy tűnt, rosálnom kell.
- Ez egy sztereotípia... - kezdtem volna, aztán rájöttem, hogy ennyi szótaggal biztos túlterhelem Ede inputját. Tétovázásomat kihasználta.
- Deutsch csak felvett név, Für Tamásként született. Direkt azért választott jiddis nevet, hogy amikor Orbán, aki amúgy született Ohr-ben, vagy ilyesmi, lebukása esetén elvigye a balhét. Kell Izrael téglája a Kárpát-medencébe, tudod, a világuralom miatt! - a sakktáblán már baseballütők is kezdenek megjelenni. Miért nem inkább busszal mentem...
- Először is, melyik nép ne szeretne uralkodni a világ felett? - gondoltam nem tud példát mondani. Tényleg nem.
- De ők dolgoznak rajta! - persze, Ede kurucinfó rajongó, erre nem számítottam.
- Másrészt Ede, a múlt héten még tele voltál bizonyítékkal, hogy a Orbán roma. Akkor most mi van? - léptem a sarokba a királlyal.
- Hülyeség. Láttad valaha Zsigulival járni? Hegedülni, cimbalmozni? Jobbikkal konfirmálódni? - hoppá, ezt a szót nem így tervezte, gondolom.
- Konfrontálódni? - segítettem ki.
- Egészségedre! Nézd, vitázhatunk itt napestig - "nem, Ede, két perc és itt hagylak", vágtam volna közbe, ha van még erőm, de nem volt. Ede vezére megindult - Kivel mászkált Orbán 2010-ben fűhöz fához? Hát a Demjánnal. Még Kínába is együtt mentek!
- És? - igyekeztem.
- Demján is zsidó!
- Miért is?
- Milliárdos! Ja, és nagy az orra!
Matt.

A bejegyzés trackback címe:

https://emiksz.blog.hu/api/trackback/id/tr383752950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása