77. Leállunk

Címkék: közlekedés gazdaság válság

2012.02.07. 12:51

 

- Halló, itt Éticsiga!
- Halló, itt Kétujjú lajhár, hallgatom.
- Nos, holnap leállunk. De ez még titok. Lesz némi bizonytalanság a jegyfoglalások körül, meg páraknak elrontjuk a hétvégéjét, de a lényeg, hogy a csőddel le tudjuk írni a sok adósságot.
- Értem, csiga. Mi az én feladatom?
- Meg kellene szervezni egy új légitársaságot, az adósságon kívül csak a név lenne más, aztán repülhetünk is tovább. Mondjuk Malét, Ami a Magyar Légitársaság rövidítése lenne. Csak egy betűt kell átfesteni. Spórolunk, tudja.
- Mikorra kellene?
- Holnaputánra.  Mondtam már, hogy holnap állunk le?
- Nos izé, éticsiga, nem hinném, hogy ez egyszerű lenne. Tárgyalni a munkavállalókkal még hagyján, de cégbírósági bejegyzés szombaton… zűrös.
- Hétfőre?
- Talán. A festék addig megszárad a farkán.
- Micsoda?
- A repülőén. Tudja, az egy betű.
- Áááá! Rendben. Lajhár?
- Igen?
- További titok. Egyes konkurens légitársaságok dolgoznak a cég pótlásán. Ez tulajdonképp nem baj. Ha nem vagyunk túl gyorsak, akkor ezek megoldják a frekventáltabb utakat, nekünk annál kevesebb dolgunk lesz. Kis szerencsével lefedik a célpontok nagy részét. Nekünk talán csak Vilnius, Reykjavík és Timbuktu marad. Ez egész kis veszteséggel üzemeltethető.
- Értem. Meglátom mit tehetek. Majd hívom, Csiga!
- Hívjon Lajhár!

(Pár hónap múlva)

- Halló, itt Éticsiga!
- Halló, itt Lajhár, jó hogy hív, képzelje, már szereztem festéket a „t” betűhöz!
- Micsoda?
- A repülőkhöz! Rajta vagyok a …
- Felejtse el! Csak két pontot esett miatta a népszerűségünk. Új feladat lesz.
- És mi lesz Timbuktuval?
- Leszarom. Most Budapestre koncentrálunk. Leállás lesz holnap. De még ez titok.
- Leáll Budapest?
- Csak a BKV. Ezzel eldobjuk az adósságokat. Kitalálja-e, hogy mi az ön feladata, Kétujjú?
- Szervezzek egy új céget helyette, holnaputánra?
- Tökéletes! Ezért fordulunk önhöz. Meg ugye már gyakorlata is van ebben…
- Basszus!
- Mi a baj?
- A nadrágomra borítottam a festéket… mindegy, már úgy sem kell, a villamosok sárgák. Mi legyen az új név, csiga?
- Mondjuk Budapest Humán Erőforrás Állami Logisztikai Társaság. Röviden BuHErÁLT.
- Hú, akkor két vödör sárga is kell. Hmmm. Csiga?
- Igen, Lajhár?
- Ha esetleg kicsit lassítunk, akkor a konkurensek beépülhetnek.  Londoni Taxi, Kínai riksák, úgy tudom Kínával már tárgyaltunk múltkor is. Most talán vállalnák a Nagykörutat… Nekünk annál kisebb működési veszteség.
- Ez jó, bár az angolokat passzoljuk, a hülye balratarcs közlekedésükkel bekavarnának. Hacsak nem emeljük tovább a benzin árát, és már csak ők lesznek az utakon.

(Pár hónap múlva)

- Halló, itt Éticsiga!
- Halló, itt Lajhár. Látta, átfestettem két buszt is sárgára? Kár, hogy nem járnak ki a garázsból. A villamosokat nem akartam piszkálni, elvégre a felsővezetékeket másnap leszerelték, gondoltam mindegy.
- Mindegy. Új feladat lesz. A BKV miatt csak öt pontot estünk, tiszta a város levegője, az emberek meg úgysem járnak munkába. Holnap leállás lesz. A szabvány elvárás lenne ön felé, Lajhár!
- Mi áll le?
- Hódmezővásárhely.
- Ott is van tömegközlekedés?
- Úgy értem a város áll le.
- Ó. Új név kell?
- Az már van. Pocokrétpiactér lesz. Az adósságok mennek a levesbe, új várost alapítunk.
- Sietünk?
- Nyilván. Ha nem vagyunk elég gyorsak, még a végén mindenki kimegy dolgozni Romániába, a zsidók meg felvásárolják az ingatlanokat. Persze ezzel csökkenne a működési veszteség, de ezen simán buknánk vagy tíz százalékot a népszerűségünkből. Ez már nem nagyon fér bele. Kérjük, Lajhár, most az egyszer siessen!

(Pár hónap múlva)

 - Halló, itt Éticsiga!
- Halló, itt Lajhár. Nézze én próbáltam átfesteni a táblákat, de megelőztek, és kitették hogy „Irr pocoku-meszto” Nem értem mi történt…
- Mindegy, Lajhár ez van. A népszerűségünknek lőttek. De segítség kell. Holnap leállás lesz. Tud egy új nevet ahelyett, hogy „Magyarország”?

A bejegyzés trackback címe:

https://emiksz.blog.hu/api/trackback/id/tr814075061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása